HTML5 i CSS3 a pozycjonowanie

Specyfikacja hiperteksowego języka HTML5 jest udoskonaleniem standardu 4.01 z 1999r. Wprowadza szereg nowych znaczników semantycznych pozwalających zbudować logiczną strukturę strony, które przy współpracy z CSS3 pozwolą na zmniejszenie ilości kodu w stosunku do treści właściwej strony, co na pewno zostanie pozytywnie rozpatrzone przez Googleboty. Nowo udostępnione znaczniki są już w większości poprawnie interpretowane przez najnowsze…

mapa witryny

Rola pliku Sitemap.xml dla pozycjonowania witryn

Dla stron zawierających treści generowane dynamicznie, które nie są dostępne poprzez możliwy do przeglądania interfejs, szczególnie istotne będzie uploadowanie pliku mapy łączy, ponieważ skrypty przeszukujące sieć odnajdują jedynie te dokumenty, do których prowadzą stałe odnośniki. Mapa witryny to spis wszystkich składowych adresów URL danej witryny, który ułatwi robotom skanowanie i analizę sieci. Plik sitemap.xml nie…

Rozwiązanie problemu duplikacji treści: kanoniczne adresy URL i przekierowania 301

Pojęcie kanoniczności w ujęciu SEO dotyczy konsekwencji zarządzania adresami URL dla tworzonych stron, w tym braku przedrostka www tylko w adresach niektórych stron, podczas gdy inne go zawierają, lub dodanie znaku slash na końcu adresu tylko dla części stron. Należy upewnić się, że stosowany jest jednolity format adresów dla wszystkich stron składowych wchodzących w skład…