TOP Błędów Samodzielnie Prowadzonych Kampanii Google AdWords

Wiele dyrektorów marketingu w firmach z branży B2B czy e-commerce upatruje w samodzielnej optymalizacji firmowego konta Google AdWords możliwości przeznaczenia części budżetu na inne działania marketingowe, oszczędzając na abonamencie za prowadzenie kampanii przez zewnętrzną agencję SEM. Ustawienie takiej kampanii AdWords to z pozoru nic trudnego – jednak istnieje kilka kluczowych aspektów, których you can’t get wrong,  żeby kampania nie generowała ruchu bez pokrycia w postaci konwersji. Jakie są najczęstsze błędy popełniane podczas konfiguracji samodzielnie nadzorowanej kampanii Google AdWords? Zobacz nasze zestawienie:

  1. Zbyt ogólne słowa kluczowe – zamiast stosować ogólne frazy takie jak „buty” czy „sukienki”, skorzystać z modyfikatorów słów kluczowych i dopasowania do wyrażenia, aby dotrzeć do użytkowników, którzy zdecydowani są do dokonania zakupu i dokładnie wiedzą, jakiego produkt szukają.
  2. Zbyt wiele fraz w jednej grupie reklam – luźno powiązane słowa kluczowe w tej samej grupie reklam obniżają poziom dopasowania treści reklamy tekstowej do listy fraz. W większości kampanii, jedna grupa reklam nie powinna zawierać więcej niż 5-10 fraz.
  3. „Sieć wyszukiwania z rozszerzeniem na sieć reklamową” – upewnij się, że jest to typ kampanii niezbędny dla Twoich działań. Zazwyczaj bowiem najlepszym rozwiązaniem jest stworzenie osobnych kampanii dla sieci wyszukiwania i sieci reklamowej. Ułatwia to późniejszy proces optymalizacji kampanii.
  4. Odsyłanie użytkownika na stronę główną – wiele reklamodawców popełnia ten błąd. Zawsz należy kierować użytkownika na dedykowany landing page, który dopasowany jest do swojej grupy reklam i zawiera hasła wzywające do działania (call to action).
  5. Złe targetowanie geograficzne – ogranicz regiony, dla których wyświetla się Twoja reklama, aby uniknąć kliknięć użytkowników, którzy i tak nie skorzystają z usług Twojej firmy.
  6. Brak testów A/B – w każdej grupie reklam zamieść co najmniej 2 różne reklamy. W przypadku reklam tekstowych, możesz porównywać współczynnik konwersji dla różnych haseł call to action.
  7. Strona wejścia nie zawiera poszukiwanego asortymentu – nie ma nic bardziej irytującego niż przejście na stronę, która nie zawiera produktu, którego szuka użytkownik. Najprawdopodobniej od razu opuści on witrynę, bez przeglądania kolejnej podstrony. Monitoruj, czy twoje strony landing pages nie zwracają błędów HTTP404.
  8. Takie same słowa kluczowe w wielu grupach – dublowanie fraz utrudnia późniejszą optymalizację kampanii. Dodatkowo, w ten sposób twoje reklamy konkurują same ze sobą.
  9. Brak połączenia AdWords z Google Analytics – szczególnie istotne dla kampanii reklam sklepów e-commerce. Połączenie AdWords z kontem Analytics dla sklepów www pozwala szczegółowo analizować sprzedaż poszczególnych produktów – czynności takie jak zwroty i reklamacje nie są uwzględniane, dlatego statystyki te nie są tak dokładne jak system sprzedaży, jednak konto Analytics daje rzetelny obraz wyników kampanii dla osób związanych z marketingiem w firmie.
  10. Brak remarketingu – koniecznie zainstaluj tag re-marketingowy na Twojej stronie. Kieruj spersonalizowane reklamy do użytkowników, którzy już wykazali zaangażowanie, jednak nie ukończyli ścieżki zakupowej (porzucenie koszyka).

Potrzebujesz dalszej pomocy w samodzielnym prowadzeniu Twojego konta AdWords? Znajdź więcej informacji na stronie Close to Water – Agencja SEM Wrocław.