Jak pozyskiwać linki dla mojej witryny?

Strategia pozyskiwania wartościowych linków

Efektywna strategia budowania zaufania poprzez pozyskiwanie łączy zakłada utrzymanie stałego tempa przyrostu liczby odnośników przychodzących, tak by jak najbardziej wiarygodnie odwzorować proces naturalnego otrzymywania zewnętrznej mocy rankingowej. Aby unikąć zbyt dużego zwielokrotnienia liczby łączy w zapleczu na początku istnienia strony, zaleca się ustalenie indywidualnego, optymalnego wskaźnika przyrostu, uzwględniającego staż domeny, konkurencyjność pozycjonowanych słów kluczowych oraz profil obecnie posiadanych backlinków. W przeciwnym razie, metody te mogą wiązać się z posądzeniem o manipulowanie obiektywnym algorytmem i w konsekwencji otrzymaniem filtru.

Prawidłowy przyrost linków – graf

graf bezpiecznego przyrostu linków do strony

Jak pozyskiwać linki dla Twojej witryny?

Oczywiste jest, że odsyłacze przychodzące z lub wychodzące do stron spamerskich bądź zamieszczających niedozwolone treści są niepożądne. Takie przypadkowe powiązania będą prawdopodobnie ignorowane przez algorytm, ale ich duża liczba sugerować będzie umyślne działanie i zaszkodzi reputacji pozycjonowanej strony.

Zdobywanie pierwszych odnośników dla nowo założonej strony warto rozpocząć od kontaktu z webmasterami, blogerami działającymi w ramach tej samej branży i prośby o wzajemne podlinkowanie stron. Zadanie to ułatwione jest, kiedy kontent prezentowany na optymalizowanej stronie jest unikatowy i wartościowy, a właściciel bloga, do którego kieruje się zapytanie, znany osobiście. Innymi działaniami pozycjonowania organicznego, które nie narażają domeny na posądzenie o stosowanie nieetycznych technik, są również:

  1. a) blog firmowy, na którym publikowane są obiektywne teksty dotyczące branży, w obszarze której funkcjonuje organizacja, zwierający odnośniki do pozycjonowanego serwisu,
  2. b) publikowanie jakościowych, wciągających wpisów, tutoriali, poradników oraz prostych programów o wartości dodanej dla użytkownika, udostępnianych bezpłatnie, które staną się nośnikiem hiperłączy zaadresowanych do pozycjonowanej strony

Do technik na pograniczu naturalnego SEO i czarnego kapelusza należy kupowanie odnośników. Nie jest to zalecana strategia, ponieważ w długofalowej perspektywie może skutkować nałożeniem filtra lub ręcznym nałożeniem kary, jednak, jeżeli poprawnie zastosowana, w szybkim czasie przynosi znaczny, ale krótkotrwały wzrost oceny strony w rankingu. Zakup łączy z katalogów stron i serwsów wymiany odnośników jest opłacalne, jeśli hiperłącze zostaje umieszczone na podstronie znajdującej się jak najmniejszą liczbę kliknięć od strony głównej katalogu, ponieważ zazwyczaj to ona przekazuje największą wartość PageRank.

Pozycja w boksie wyników sponsorowanych Google nie ma wpływu na kolejność wyświetlania wyników organicznych.

Podglądaj swoją konkurencję

Inną ciekawą strategię pozyskiwania bezpiecznych backlinków dla stron przedstawia Ahrefs – dzięki “podglądaniu” strategii innych firm z naszej niszy (lub nawet innych porzedsiębiorców oferujących produkty komplementarne do naszych) możemy bardzo łatwo stworzyć listę wartościowych miejsc, gdzie warto byłoby umieścić link to naszego serwisu. Strategia została dokładnie opisana na blogu Ahrefs: https://ahrefs.com/blog/get-backlinks/

Strategie budowania własnego zaplecza linków

Własne zaplecze pozycjonerskie serwisu ma za zadanie zapewniać stały przyrost liczby odnośników przychodzących z kontrolowanych źródeł – najlepiej pokrewnych tematycznie, gdyż takie łącza są najbardziej wartościowe.

Tak zwane precle (ang. Presell Pages) to najczęściej blogi, na których pozycjonerzy zamieszczają artykuły związane z tematyką strony właściwej, które mają ją promować. Łącza w treści artykułów prowadzą do głównego serwisu, mają relewantny tekst zakotwiczenia oraz nadany odpowiedni kontekst dla pozycjonowanych słów kluczowych. Autorskie precle, zawierające wiarygodne backlinki, ale tym samym niewiele odnośników wychodzących, mogą nieść rzeczywistą korzyść dla pozycjonowanej witryny. W przeciwieństwie do zwykłych katalogów są spójne tematycznie, nie mają do czynienia ze spamem (o ile zaplecze nie zostanie celowo podlinkowane ze stron „złego sąsiedztwa”) i chociaż czasochłonne, przynoszą skuteczne efekty.

Ze względu na automatyczną indeksację oraz intuicyjny interfejs popularnymi systemami zarządzania treścią wykorzystywanymi do tworzenia precli są WordPress oraz – bardziej skomplikowany – Joomla. Po zamieszczeniu wszystkich stron wchodzących w skład zaplecza na różnych serwerach (istotne jest, aby przypisane miały różne adresy IP) i instalacji wtyczek, platforma gotowa jest na publikację treści. Dobrą praktyką jest wykonywanie takich samych działań pozycjonerskich dla stron zaplecza jak i głównej witryny – pamiętać należy o właściwej dywersyfikacji opisów backlinków, mapie strony, logicznej strukturze podstron, etc. Poprawnie zoptymalizowane zaplecze nie tworzy równoległego schematu wzajemnie linkujących serwisów, gdyż (ang. crosslinking) jest łatwo wykrywane przez algorytmy, a własne zaplecze ma przede wszystkim sprawiać wrażenie naturalnie powstałej sieci odnośników. Zalecane jest, aby na podstronie z zaplecza, dedykowanej konkretnej frazie kluczowej, znajdowało się nie więcej niż jedno hiperłącze do właściwej strony pozycjonowanej, ponieważ ich większa liczba zostanie przez Google i tak zignorowana.