Jak kontrolować wyniki usługi seo ?

Outsourcing w usługach SEO – jak monitorować wyniki działań pozycjonerskich?

Jeżeli pozycjonowanie serwisu zlecone zostaje firmie zewnętrznej, umowa przewidywać powinna zainstnienie faktu zobowiązania wobec zleceniobiorcy jedynie wtedy, kiedy wypozycjonowane słowa kluczowe zaproponowane przez agencję przyniosą właścicielowi strony realne zyski. W przeciwnym razie, działania SEO dla fraz szczegółowych, które nie cieszą się dużą popularnością, będą nieefektywne, a pociągną za sobą koszty wobec firmy pozycjonerskiej.

Powinna również zabezpieczać usługobiorcę przed brakiem wyraźnych, mierzalnych rezultatów w określonym czasie – żadna agencja interaktywna nie posiada kontroli nad wynikami algorytmicznymi wyszukiwarek, więc nie jest w stanie zagwarantować osiągnięcie konkretnej pozycji w rankingu.

Z drugiej strony, zlecający powinien być świadom możliwych, czasami znacznych, naturalnych wahań niestabilnej pozycji wynikających z młodego wieku domeny, aktualizacji algorytmów, pobierania danych wyników z różnych baz danych Google lub będących konsekwencją nieetycznych działań pozycjonerskich. Dlatego też, kontrakt taki powinien zobowiązywać agencję reklamową do realizowania czynności zgodnych z wytycznymi oraz bieżącego informowania właściciela witryny o postępach lub problemach.

Dowiedz się więcej na temat usług branży SEO: Poradnik jak znaleźć dobrą agencję SEO

Pozycjonowanie stron WWW jako usługa

Monitorowanie skuteczności outsourcingowych prac SEO polega przede wszystkim na systematycznym śledzeniu pozycji strony i archiwizacji statystyk pod kątem atrybutów takich jak:

  1. rodzaj urządzenia użytkownika i wersja przeglądarki,
  2. lokalizacja geograficzna odwiedzającego,
  3. źródło ruchu skierowanego na stronę (wyszukiwarka, bezpośrednie wejście, przekierowanie z innej strony),
  4. czas pobytu na każdej z podstron,
  5. adres strony wyjścia.

Dane te dostępne są poprzez bezpłatne narzędzia Google. Porównanie gromadzonych danych ze statystykami sprzed rozpoczęcia kampanii oraz bieżącymi raportami pozwoli zauważyć różnice oraz skontrolować rzetelność pracy specjalisty SEO.

Więcej info znajdziesz na stronie: Close to Water – software house