Kiedy poznać, że strona została ukarana przez Google?

Ban – kara ręczna

Jak sprawdzić, czy strona dostała bana? W wyszukiwarce należy wpisać parametr site:nazwadomeny.pl. Wyświetla on listę wszystkich podstron tej domeny, zaindeksowanych w Google. Jeżeli lista nie wyświetli podstron domeny, oznacza to, że prawdopodobnie została ukarana banem ręcznym.

Mitem jest stwierdzenie, że kara ręczna, czy ban, nakładana jest już na zawsze. Nic bardziej mylnego – możliwe jest jej odzyskanie, jednak wymaga to nierzadko wiele cierpliwości, bowiem na ponowne rozpatrzenie witryny można czekać kilka tygodni lub nawet miesięcy. Dlatego też, istotne jest zastanowienie się, jak poważne były naruszenia, i czy opłaca się czekać na zdjęcie kary i przywrócenie do indeksu. Dla właściciela firmy oznacza to wiele tygodni praktycznie bez żadnych wejść z tzw. „organika”. Może warto porzucić witrynę i zająć się optymalizacją nowej?

Filtr – kara algorytmiczna lub ręczna Google

Istnieją dwa rodzaje kar typu „filtr”:

Filtry ręczne nakładane są przez członków Search Quality Team Google. W tym przypadku, w zakładce Manual Actions na naszym koncie Search Console pojawia się stosowna adnotacja o ukaraniu witryny. Zazwyczaj Google podaje ogólny powód nałożenia kary – czy jest to kiepskiej jakości treść czy nienaturalny profil linków. Konsultacja ze specjalistą pozycjonowania lub agencją SEO powinna wyjaśnić wątpliwości, które aspekty strony skutkowały nałożeniem kary. Po usunięciu źródeł problemów, zgłaszamy przez Search Console prośbę o ponowne rozpatrzenie strony.

Wyjście z filtra algorytmicznego podobne jest do procesu zdejmowania bana.