Jak tworzyć wartościowe treści na stronę?

Droga do sukcesu: Tworzenie wartościowej treści

Zoptymalizowanie witryny dla wyszukiwarek i dobra wyszukiwalność strony nie gwarantują stałego wzrostu popularności strony WWW, jeżeli treść dokumentu nie będzie wyróżniała się na tle konkurencji pod kątem użyteczności dla audytorium, zgodności z faktami oraz możliwości zaangażowania, jakie daje użytkownikowi. Charakter informacyjny większości zapytań potwierdza zapotrzebowanie internautów na wyjątkową i pożyteczną zawartość stron, która będzie czynnikiem generującym największy ruch odwiedzających powracających na stronę.

Wartościowe merytorycznie treści, tworzone z myślą o specyficznym odbiorcy szybciej trafiają do osób rzeczywiście zainteresowanych tematem, którzy skłonni są dzielić się informacją o istnieniu wyjątkowych stron WWW i odnalezionych na nich, ekscytujących artykułach. Przejawia się to w komentarzach pod tekstem (jeżeli takową możliwość udostępniono) oraz pozytywnych recenzjach na blogach i zamieszczanych we wpisach linkach zewnętrznych. Regularne wyszukiwanie nazwy organizacji lub domeny w mediach społecznościowych wskaże poziom zainteresowania pozycjonowaną stroną, możliwie również wskazując elementy witryny, których użyteczność jest krytykowana przez internautów.

Równie ważną jak wartość merytoryczna zamieszczanej treści, jest estetyka i przejrzystość prezentacji wpisów. Pojawienie się rażących błędów językowych zawsze wpływa negatywnie na sposób postrzegania witryny, a stosowane sformułowania, takie jak specjalistyczny żargon, powinny dostosowane być do grupy osób, do której kierowana jest witryna, co dodatkowo podniesie użyteczność zamieszczanych artykułów.

Teksty skuteczne z punktu widzenia SEOzarówno tytuły, krótkie opisy lub całe artykuły  – będą miały inny charakter wywodzący się z profilu działalności witryny. To nie tylko odpowiednio rozmieszczone słowa kluczowe, ale treści szokujące, zabawne, które skutecznie wywierają pożądany wpływ na czytającego, zapadają mu w pamięć.

Treści generowane przez użytkowników strony

Goście witryny mogą mieć również swój wkład w publikowanie wartościowych tekstów (ang. user generated content). Dla stron dających możliwość generowania treści przez użytkowników, która widoczna jest na stronie ad hoc bez uprzedniej moderacji, warto jest zastosować atrybut NoFollow odnośników:

<a href=”adres URL” rel=”nofollow”>opis</a>

Będzie on zapobiegał dystrybuowaniu mocy rankingowej między adresy zamieszczone w komentarzach internautów, co do których wiarygodności nie ma pewności. Blokada taka uznawana jest obecnie za standard stosowany na wszystkich platformach blogowych.

Reasumując, wytężone działania optymalizacyjne strony oraz zwiększone nakłady finansowe na reklamę nie przynoszą oczekiwanych efektów, jeżeli nie są poparte kreowaniem treści na wysokim poziomie merytorycznym, która będzie użyteczna dla osób odwiedzających.